Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen (blijven) waarborgen en onze diensten zo efficiënt mogelijk te kunnen aanbieden, vragen wij u de onderstaande de volgende ‘huisregels’ in acht te nemen.

Bij de eerste afspraak verzoeken wij u om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen waarop uw BSN* (Burgerservicenummer) vermeld staat. Dit kan met een geldig paspoort, Europese identiteitskaart of rijbewijs. Bent u asielzoeker? Neem dan uw RZA pas, paspoort en vreemdelingendocument mee. Indien u verhuisd bent of van adres wisselt, verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk bij ons kenbaar te maken. Dit geldt ook bij een verandering van zorgverzekeraar, telefoonnummer of e-mailadres.

Wij zijn wettelijk verplicht om een BSN-registratie en identiteitscontrole uit te voeren. Dit staat in de Wet gebruik Burgerservicenummer in de zorg. Meer informatie kunt u vinden op de site van Autoriteit persoonsgegevens.

Voor uw veiligheid en in het belang van de behandeling is van groot belang dat u ons bij ieder bezoek informeert over medische bijzonderheden die u (nog) niet heeft doorgegeven. Zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, allergieën, lichamelijke en geestelijke afwijken onder andere kunnen van invloed op uw gezondheid. Hierdoor is het mogelijk dat dit een risico met zich meebrengt.

Bij elke behandeling zal de waarnemende specialist u vragen naar medische wijzigingen en bijzonderheden. Dit gebeurt ook wanneer u twee behandelingen heeft op een dag. Dit kan vreemd overkomen. Wij doen dit niet alleen vanuit de verplichting om het te vragen, maar ook om de kwaliteit van de behandeling zo goed mogelijk te waarborgen.

Patientgegevens worden niet aan derden gestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen De Delftse Tandartspraktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Als uw patiëntengegevens worden opgevraagd door een andere arts, zorgpraktijk of familieleden vragen wij u altijd om schriftelijk toestemming hiervoor te verlenen. Dit mag ook digitaal, maar dan wel middels het e-mailadres dat bij ons bekend staat.

Gaat u verhuizen en kiest u voor een nieuwe tandarts? Dan vragen wij u om een vrijwaringsformulier in te vullen. Met dit formulier verleent u ons toestemming voor het vrijgeven en doorsturen van uw patiëntengegevens. Dit formulier kunt u bij de balie aanvragen.

Een afspraak maken is zo geregeld. U kunt ons binnen onze werktijden bellen of via onze website www.delftsetandartspraktijk.nl het contactformulier invullen. Wij bellen u dan binnen 24 uur terug. Daarnaast vindt u op onze website meer informatie over onze behandelingen en behandelaren.
U kunt bij ons terecht van Ma. t/m Vr. van 9:00 tot 17:00 en op Zat. van 10:00 tot 17:00.

Bij het maken van een afspraak ontvangt u meteen een e-mail met de afspraakbevestiging. Mocht u deze e-mail niet hebben ontvangen, willen we in eerste instantie u verzoeken om uw Spambox te raadplegen. Mocht u het alsnog niet terugvinden, neem dan gerust contact op met een van onze collega’s. Heeft u liever wel een fysieke afspraakkaartje? Vraag bij de receptie, zodat u deze mee kan krijgen.

Twee dagen van tevoren ontvangt u per e-mail/per sms een herinnering voor uw afspraak. Dit is een extra service en vervangt de reguliere afsprakenprocedure niet. Ontvangt u geen sms of e-mail om wat voor reden dan ook? Dan kunt u hier geen rechten aan ontlenen en verwachten wij u nog steeds op de vooraf afgesproken datum en tijd.

Annuleren of verzetten van een afspraak ontvangen wij minstens twee werkdagen van tevoren. Wij hanteren een 48 uursregeling op basis van 2 werkdagen. Dit om de agenda’s van onze behandelaren zo efficiënt mogelijk proberen in te vullen. De annulering moet u altijd telefonisch aan ons doorgeven. Zo kunnen wij gelijk uw situatie bespreken en een nieuwe afspraak met u maken indien nodig. Buiten werktijden om kunt u ons mailen of appen via ons telefoonnummer +31 (0)15 202 97 33.

Ontvangen wij uw annulering te laat of komt u niet op het afgesproken tijdstip zonder geldige reden? Dit kan de vertrouwensrelatie schaden. Wij kunnen de gereserveerde tijd in rekening brengen. Wij danken u voor uw begrip.

  • Nieuwjaarsdag: Woensdag 1 januari 2025
  • Goede Vrijdag: Vrijdag 18 april 2025
  • Pasen (eerste paasdag): Zondag 20 april 2025
  • Pasen (tweede paasdag): Maandag 21 april 2025
  • Koningsdag: Zaterdag 26 april 2025
  • Hemelvaartsdag: Donderdag 29 mei 2025
  • Pinksteren (eerste pinksterdag): Zondag 8 juni 2025
  • Pinksteren (tweede pinksterdag): Maandag 9 juni 2025
  • Kerstmis (eerste kerstdag): Donderdag 25 december 2025
  • Kerstmis (tweede kerstdag): Vrijdag 26 december 2025